Od 2. pololetí, tj. od 3.2. 2025, budou kroužky probíhat jako nadstandardní aktivity v průběhu celého dne, které jsou součástí ŠVP (školního vzdělávacího programu).
.
• Angličtina
Děti se jednoduchou, zábavnou a efektivní formou učí mnoha anglickým slůvkům a frázím prostřednictvím her, písniček, říkanek, dramatizace a pohybových aktivit. Hlavním cílem je nejen porozumění cizího jazyka poslechem, ale snaha o komunikaci samotných dětí, krátký dialog, odpověď na otázku.
.
• Tancování
Hlavním cílem je nadšení a radost z pohybu. Jedná se o vedení dětí ke zdravému pohybu, kdy si zábavnou formou her a základních tanečních technik a schémat osvojí správné taneční návyky, jakými jsou: základní postoj, držení těla, ohebnost a pružnost. Děti se učí hudbu vnímat a vyjádřit ji pohybem.
.
• Sportování
Zaměření na všestranný pohybový rozvoj, obratnost, koordinaci, prostorovou orientaci a utváření kladného vztahu dětí ke sportu. Seznámení dětí s jednotlivými druhy sportů, sportovních disciplín a osvojení si jednoduchých pravidel.
Náplní jsou různorodé sportovní hry či cvičení (míčové hry, opičí dráhy, posilování, hry na zlepšení koordinace a správného držení těla aj.). Hojně jsou zastoupeny pohybové hry, které jsou pro děti tohoto věku ideálním prostředkem k rozvoji nejen pohybových schopností a dovedností, ale i celé osobnosti. Dítě se učí spolupracovat, chápat a dodržovat pravidla her, fungovat ve skupině.
.
• Muzicírování
Zaměření na celkový rozvoj osobnosti dítěte za pomocí hudebních aktivit. Snažíme se především o rozvoj hudebního, rytmického a sluchového vnímání. Náplní kroužku je zpěv písní, správné ovládání dechu, postoje a držení těla při zpěvu, hra na Orffovy nástroje, kazoo, hra na tělo, hudební improvizace, sluchové a rytmické hry, poznávání not, apod. Děti se naučí nové písničky, říkanky a to vše hravou a veselou formou.
.
• Tvoření
.
⇒ Logopedická prevence – součást ŠVP
Zaměření našeho Školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání s názvem: „Jak krtek cestoval“ spočívá v zařazení systematické logopedické prevenci, formou skupinové i individuální práce dle potřeb dětí.
Hravá a zábavná logopedická cvičení jsou zaměřena na správnou artikulaci hlásek, gymnastiku mluvidel, dechová cvičení, sluchové hry, rozvoj rozumových schopností apod. Pomáhají dětem rozšiřovat slovní zásobu a zlepšovat vyjadřovací obratnost. Důležitou součástí této prevence je spolupráce s rodiči dítěte, jejich informovanost, popřípadě spolupráce se specializovaným logopedickým pracovníkem.
TATO CVIČENÍ NENAHRAZUJÍ PLNOHODNOTNÁ SEZENÍ U SPECIALIZOVANÉHO LOGOPEDA !!!
(Vede řed. Mgr. Lenka Málková a uč. Andrea Vlková – absolventky vzdělávacího kurzu „Logopedický preventista“ – „Logopedický asistent“ – akreditovaného MŠMT)